Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Öroninflamation

Av Frida - 29 februari 2008 22:27

Ja det hade min lill tjej fick jag veta idag när jag for in på barnsjukhuset med henne eftersom hon hade en feber på 40.1 klockan halv sex i morse.

Fy farao för alla sjukdommar som finns.

Ständigt ska barnen vara sjuka tycker jag, inte alls roligt.

Fick även klart för mig att jag måste ge henne Airomiren 5-6 gånger per dag och pulmicorten 2 gånger morgon och kväll för hon var alldeles tjock när han lyssnade på henne.

Ja man får väl ta och göra det då....

Kåvepeninen hon fick för öronen hann hon bara få i munnen så kräktes hon och jag förtår henne, fy fasiken vilken smak och vad det brännde på läpparna...

Jag förstår inte hur man ska tro att barn ska tycka om något dyligt.

Vissa barn har lätt för att ta medicin men inte min dotter iallafall.

Jag hoppas verkligen att hon tar den imorgon bitti för ikväll hade vi ett helvete rent sagt att få i henne den.

Som sagt så kräktes hon och sjukhuset har rint hos hela kvällen och försökt att hjälpa oss men icke.

Men det känns som man misshandlar sitt eger barn genom att tvinga i henne genom att tvångs hålla och ge henne-

Men som dom sa på sjukhuset man får tänka på att man gör det helt för hennes skull.

Inte för att vara dum med henne.

 Men det känns i mitt hjärta ändå måste jag säga.

Vill inte vara dum.....


Idag har jag alltså tillbringat någon timme på sjukhuset (gick fort ändå) sedan så har jag enbart varit hemma och tagit det lugnt.

Har haft ont i huvudet sedan natten då Alicia var vaken hela natten.

Jag hade även feber i morse men de var inte så mycket...38.0....


Imorgon blir det en liten utgång och sedan ska jag ligga hemma på soffan på söndag för på måndag kväll drar allting igång.

Jobbar natt måndag, ledig tisdag, Onsdag jobbar jag dag, Torsdag kväll,ledig fredag, jobbar lördag kväll och söndag dag...


Men men nu harjaginte så mycket mer att skriva förutom att jag hoppas verkligen att du går ut imorgon med mig, unna dig något och gör något trevligt.

Det behöver du och vi behöver varandra...


God natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 22 november 2008 01:40

Här är det dött numera. Men som sagt finns på en ny blogga det är bara fråga om ni vill ha den. Bara det att jag har valt att inte lämna ut den till vem som helst för jag fick lite problem här tyvärr. ...

Av Frida - 4 november 2008 19:22

Japp har nu bytt blogg....den som vill ha den nya får fråga om den.=) hahahaha   Kommer självklart gå in hit och titta om någon frågat=)   ...

Av Frida - 4 november 2008 13:23

Hmm....denna dag har hittills varit väldigt lugn. Först var jag med farmor på bolaget, och jag har då aldrig varit så tidig på bolaget någon gång så att dom inte änns har öppnat=) Men glöggen lockade många idag=)   Sedan har jag umgåtts med folk bar...

Av Frida - 3 november 2008 22:43

men jag måste bara skriva av mig lite. Timrå kommun blir aldrig annorlunda mot för vad det är nu, det kommer alltid vara detta surr och dessa människor som analyserar och diskuterar.... Det finns människor som bara pratar och säger saker när dom är o...

Av Frida - 29 oktober 2008 21:54

I natt har man jobbat klev av 7 i morse...TRÖTT.... Åkte hem och väckte Alicia vid åtta tiden, grav henne frukost och sedan iväg på dagis. Skulle sedan försöka sova men frös som en tok vaknade och somnade hela tiden. Tillslut gav jag upp! Klev upp g...

Ovido - Quiz & Flashcards