Alla inlägg under januari 2008

Av Frida - 31 januari 2008 11:21

Ja veckorna går fort...


Nu har man fått träningskort....ska bli skönt att komma igång och göra något.

Men man började lite lätt med att simma 1000m sedan klev man upp och basta och bubbla.

Mycket skönt måste jag säga att det var.


Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta och bege mig in till birsta så att jag kan kolla efter ett par skor så att jag kan börja träna i träningshallen.


Min lilla tjej är sjuk, så less på dessa sjukdomar.

Känns som att hon aldrig får gå på dagis.

men hoppas på att hon frisknar till snart.

Nu sitter hon och tittar på shrek den tredje.


måste kila....hade


Uppd: kl 18.20

Kaija nu ska du få skratta dig igenom en timme.

Det är på www.kanal5.se ...när du kommer in på den sidan är det en grön ruta till höger som det står webtv....i den rutan så står det outsider...sista avsnittet som visades denna vecka är det som du ska titta på:D hör av dig!


uppd:20.45

Hej

Nu sitter man och glor på (du är vad du äter) fy fasiken vad hemskt att se att man kan faktiskt vräka i sig mängder med äcklig mat (som man tycker är gott)

Det är hemskt att se en människa väga 104kg på en kropp på 150-160 lång.

Huvaligen om man skulle se ut så.

Man tycker att man är jätte fet som man ser ut men tänk om man hade ett tre siffrigt resultat om man ställd sig på vågen då skulle man ju gråta blod i månader/år

Fy fan!!!


Själv ville man åka och träna ikväll men det hann jag inte med...=(

Men det kommer en dag imorgon och sedan ska jag ju iväg tidigt på lördags morgonen och träna också.

 Alicia ska åka bort på lördag så vi får väl se vad som händer på lördags kvällen.


Jag tror jag måste gå och göra en kopp te, fryser som tusan...

Nej nu ska man ringa ett telesamtal med hopp om att få höra något roligt=)


*Räddaren i Nöden*  Haha





Av Frida - 28 januari 2008 10:27

Gud vad jag tycker att veckorna går fort.

Jag hoppas att veckorna fortsätter att gå fort nu.


Idag ska min farmor komma hit,som vanligt på måndagar.

>Blir det pannkaka till lunch=)

Sedan så ska jag åka till kommunhuset och göra lite ärenden sedan blir det hem och umgås med Jenny.H en stund sedan får jag se om jag ska hitta på något ikväll.


Alicia är sjuk som vanligt,feber igen!!!!

JAg tror jag blir galen på det här.

Sedan har hon en hosta som låter som det ska utvecklas till krupp...

ILLA!!!!


Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan med lill tjejen men hade bra...

Av Frida - 28 januari 2008 01:10

att behöva känna det jag känner.

Varför???

Ja jag vet inte....

 Om jag ändå kunde svara på mina egna frågot, hantera mina känslor och skratta sanna skratt.


Men men vissa saker får mig att blicka frammåt och vara lycklig.

Medans jag gör allt för att försöka se andra saker åt sidan som får mig att känns denna enorma smärta.


Jag vill kunna prata, prata om allt.

Men alla ha det inte alltid så lätt med att prata.

Men det måste bli bättre.


Idag har jag tillbringat hela dagen med min mamma.

Jag älskar min mamma så himla mycket!

Vill bara kunna göra henne helt frisk.

Kan någon förklara för mig hur jag ska göra???

Jag hatar att gå runt här frisk och inte kunna ta en del av den smärta min mamma får leva med varenda dag.

Jag skulle vilja bära hennes smärta så länge som hon behöver för att kunna göra det hon vill,det hon inte kan göra idagens läge.

Hur länge ska jag behöva vara med om detta, denna omedvetna tiden??


Nog pratat om detta.


Nu ska jag gå och lägga mig efter en trevlig dag men en mindre lyckad midnatt.


*Lägg dig nära och håll om mig, jag behöver dig!*

Av Frida - 26 januari 2008 18:47

...i Nöden Har Anlänt...



Nu sitter jag i soffan som i en dimma.

Fan också!

Av Frida - 25 januari 2008 21:03

Jag ska flytta....

Den sista april är jag av med min lägenhet i Timrå och allt känns toppen.

Finns väl små saker som gör mig lite ledsen och så...

Men det kommer att lösa sig innan det är färdigt.


Idag kom Alex hit vid 12.30 så då begav man sig till dagis och hämtade lill tjejen sedan så åkte vi allihopa in till Birsta på Ica Maxi och stor handlade även en sväng på Willys.

Sedan blev det in på ÖB och handlade lite små plock och sedan MC donalds till middag...inte så gott direkt men.....


Nu har en vän till mig hört av sig,och tro om jag blev lättat när jag fick ett mess.

Hemska saker händer i omvärlden men jag är glad att folk öppnar ögonen och tänker på vilka man tror är snäll men igentligen idioter.

*kramar om dig gumman*


Var in och kollade in träningshallen förut idag.

Så jag nog inhandla tränings kort där nu och köra igång.

Man kan ju inte gå runt och vara fet som en säl hela livet.

Vissa väljer ju faktiskt att leva feta men inte jag.


Nej nu ska jag bege migtill tv:n sedan ska jag försöka hitta på något...

Hade bra

Av Frida - 21 januari 2008 22:59

Hej

Jag ska klara dessa sju dagar med vikt nedgång=)

Orkar inte förklara här men du ska först rensa kroppen på skit och sakta men säkert vänjain kroppen på olika saker.

T.ex LÄgga in grönsaker, kött ris och lite annat.....

Åter kommer med hur denna vecka har gått när jag är klar....detvill säga söndag får jag äta vanligt (men med tanken i huvudet så klart) så måndag får ni höra....


Idag har jag inte gjort så himla mycket, legat och sovit och bara varit hemma.

Varit lite arbets människa också:D

Ska göra om lite =)

Ska bli riktigt roligt.....


Imorgon så ska man köra lill flisan på jobbet sedan blir det hemoch fortsätta sitt arbete om det ska bli klart någon gång.

Sedan vid fyra tiden så kommer alexandra hit och ska umgås med oss i några timmar.

Vet inte om vi ska åka in på birsta och fika (får dricka en kopp kaffe jag) och surra lite.

Återstår att se....=)


Nej nu ska jag gå och kika lite på tv sedan ska jag försöka sova....

Hade bra


uppd: klockan 00.20

Nu är vi inne på 8:e året.

Du är mycket saknar hos många i släkten Daniel,säkerligen många vänners minnen också.

Det är som sagt det 8:e året och det känns som igår när man satt hemma hos Majvor.

Hoppas du har det bra iallafall!

Sänder många kramar




Mordet

SALEM DEN 9 DECEMBER ÅR 2000. Klockan har nyligen passerat midnatt när ett mångetniskt förortsgäng på ett femtontal individer, närmar sig en ensam svensk pojke vid busshållplatsen på Säbytorgsvägen. Pojken är kortvuxen och ganska mager och tycks vara något berusad.
­ Jävla rasse! skriker gänget som anförs av en blond tjej med långt hår, en svensk tjej men med påtaglig utländsk brytning. Jävla rasse, stanna om du vågar, är du rädd!

Sedan ett par veckor tillbaka har massmedia bedrivit en uppviglingskampanj mot patrioter. Bland annat har det påståtts, fullständigt grundlöst, att "högerextremister" skulle ha mördat en 6-årig främlingspojke i Tyskland.
­ Slå ihjäl den där! fräser en tjej på så kallad Botkyrkasvenska, i en överflödig uppmaning till den aggressiva pöbeln, som redan fått upp vittringen av ett lovligt villebråd.

Gänget vet att det är mer än tillåtet att angripa misstänkta rasister. Bara några dagar tidigare har de fått klartecken från högsta ort. Göran Persson skrev då, tillsammans med några kumpaner, en debattartikel som hävdade att rasister måste "krossas". Förortsgänget är denna kväll fast beslutet att ta honom på orden.

När misshandeln påbörjas inser pojken omedelbart sin utsatta belägenhet ­ ensam mot en blodtörstig pöbel beväpnad med plankor och andra tillhyggen. Han söker sin räddning till en förbipasserande bil, vars motorhuv han kastar sig upp på och klamrar sig fast vid vindrutetorkarna. Han tittar vädjande på personerna i bilen och säger, "Snälla ni, hjälp mig härifrån", i förhoppningen att bilen ska köra vidare, med honom på motorhuven. En av gängmedlemmarna skriker någonting ohörbart till bilföraren, varvid bilen försöker skaka av sig pojken genom att upprepade gånger backa och köra framåt igen. Emedan offret lyckas kramla sig fast, sliter gänget ner honom från motorhuven handgripligen, varefter bilen kör vidare och misshandeln fortsätter.

Nu inleds en intensiv misshandel av den till marken nedslagne pojken, med upprepade sparkar och slag med plankor mot offrets huvud och kropp. Efter en stund kan pojken knappt röra sig och ligger stilla och jämrar sig nere i ett dike dit han har förflyttats av den brutala misshandeln. Då tar en av angriparna en 1,5 meter lång planka och slår upprepade slag mot pojkens huvud och slutar inte förrän ett ögonvittne, en tonårsflicka, skriker hysteriskt åt honom att sluta. Han har då utdelat fem slag mot offrets huvud med dubbelhandsfattning. En av de medverkande tjejerna skriker åt den unga protesterande kvinnan att "rassen" förtjänat det han utsätts för och gärningsmannen med plankan höjer tillhygget i en hotfull gest mot vittnet innan han slänger det ifrån sig.

En av gängmedlemmarna återvänder i detta skede till platsen, efter att ha varit hemma och hämtat sin äldre bror. Han får syn på den näst intill livlösa kroppen i diket och hoppar jämfota på pojkens huvud och nacke. Den äldre brodern, som förväntansfull följt med till platsen för att ta hand om en av dessa förhatliga rasister som mördar småbarn och är ett hot mot demokratin, känner hur hatet väller upp inom honom, mycket hat. "Rasist i min storlek", tänker han, och "skitfolk som man kan klara av".
­ Flytta er, jag har kniv! skriker han upphetsat medan han rusar fram mot den illa tilltygade kroppen, med en förskärare i högsta hugg. De andra i gänget viker undan och lämnar ivrigt plats åt Khaled Odeh som sätter sig gränsle över pojkens rygg. Han höjer den stora kökskniven gång på gång. Efter åtminstone fyra knivhugg i ryggen har knivbladet gått av på mitten. Khaled tar tag i pojkens huvud med sin vänstra hand och viker det bakåt.

Han känner ett bottenlöst och kallt hat mot den allvarligt skadade pojken; en pojke som han vet hotar demokratin; som han vet mördar småbarn ­ som han vet måste krossas. Så bestämmer han sig:
­ Jag ska döda honom, tänker han, varpå han hugger det som är kvar av kniven i offrets hals och skär av honom halspulsådern.

Nöjd över sitt värv, över att ha befriat sitt samhälle från en rasist, reser han sig upprymd på fötter. Blodet som dränkt in hans händer är fortfarande varmt. Han ser sig omkring och skriker till alla runtomkring att ingen har sett honom på platsen. Sedan springer han därifrån åtföljd av sin bror. De övriga gängmedlemmarna skingras och försvinner in i skuggorna.
­ Krossa rasismen! skriker någon utifrån mörkret.

Men Khaled Odeh har setts på platsen. Den svenska flickan som bevittnat det brutala överfallet närmar sig tårögd den misshandlade pojken som försöker resa sitt huvud, vilket är honom övermäktigt. Hans kläder är indränkta av blod. Blodet pumpas stötvis ut ur den avskurna halspulsådern. Pojken försöker kippa efter andan, ur halsen hörs ett rosslande ljud, huvudet faller tillbaka mot marken i det kalla diket. Livet ebbar ur Daniel Wretström medan flickan förtvivlat försöker rädda honom.

Av Frida - 20 januari 2008 01:15

en sak.....=)



Kallas sann lycka!!!!!!!!!!!

Ta mig inte här ifrån.....=)

Jag är glad!!!




Av Frida - 18 januari 2008 13:24

Hejsan

Ja idag ska vi på middag till mina underbara "familjemedlemmar".

Jag pratar förstås om Alicias Gudfar och Gudmor.

Och självklart ska jag få träffa min gudson till prins som är sjuk=(

Huvaligen lill killen min.

Blir även övernattning där....ska bli roligt så man slipper sitta hemma ensam ful och glo.

Annars då?

Jo Annars är det ganska bra, jag har gått och blivit sjuker jag med under natten men jag är iallafall inte trött och hängig.

*TUR*

Nu ska jag snart bege mig till Dagis och hämta lill flisan min.

Sedan så ska jag gå in på kommun och uträtta lite ärenden.

Igår var jag och hälsade på ann-helen en stund....kom hemvid 02.30:)

Så imorse skulle man få sova men det slutade med attman stod i duschen klockan 09.00 för att man inte kunde sova=)

Alltid så när man ska få sova.....


Nej jag har inte så mycket mer att tillägga förutom att jag måste ju lägga in någonting som väcker otroligt mycket minnen till denna låt med en viss person=P

Du vet själv vilken du är...

Tänk att på den tiden fick vi bara titta och njuta och gunga med....

Annat vore det om vi körde igång den nu kunde vi gunga med hela tiden,men diverse saker i handen:D

 *haha*

Det måste bli snart!!!

Saknar det nu!!!!!!!!!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards