Alla inlägg under mars 2008

Av Frida - 31 mars 2008 01:27

Trött men kan ej sova.

Har sådan huvudvärk idag igen=(

Vet inte varför men jag måste nog kollat upp detta om det sla fortsätta så här.


Du jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Jag är fruktansvärt besviken.

Men vad finns att göra nu?

Ingenting för du har redan gått förbi mig, förbi där jag aldrig någonsin trott att du skulle passera.

Men jag hade fel, så fruktansvärt fel.

Du var mig inte så nära som jag trott.


Imorgon ska jag arbeta sedan ska jag hem och hoppas på att dagarna går fort.

Vill helst låta måndagen och tisdagen passera så fort jag bara kan få dom att gå.

Sedan blir det förmodligen jobb igen.


Nej nu måste jag lägga bort denna, klarar inte av att sitta vid den.


God natt


Av Frida - 29 mars 2008 23:38

Hatar att ha sådan huvudvärk som jag har nu.

Tog en Panodil Forte nu när jag kom hem så man kan ju hoppas på att set släpper.

Har ju nästan nyss kommit hem från jobbet.

Åkte förbi Tony och Kia på hemvägen och sa hej=)


N ligger man i sängen och kollar på datorn och ska väl se om det finns något trevligt att se på tv:n som man kan somna till.

Är mycket skönt att somna till tv:n tycker jag=)


Ligger och funderar och funderar, men ibland leder inte frågetecknen fram till något svar.

Men hoppas att det gör det snart, blir tokig av att fundera hela tiden.


Men men nu är det dags för en titt ute på himlen sedan ska jag försöka sova.

Hade inte så mycket att skriva idag heller men det får gå.


Ensam ful, eller hur? =)


God natt

Dröm söta drömmar med er!!!


uppd:kl 00.49

Ännu har man inte somnat.

Det sista som sitter i mitt minne ska nog få mig att somna gott i natt.


Älskar min familj!!!

Av Frida - 28 mars 2008 23:01

Hejsan

Igår hade jag ett bra långt samtal med en person på min mobil.

Det var mycket jag förstod men mycket jag inte hängde med på riktigt heller.

Jag är nog ganska svår att få att förstå saker som sägs så där, det pratas bort en hel del (skämtas bort).


Idag har jag jobbar dagen, fy vad grymt!!!


När klockan slog fyra åkte jag hem och där möttes jag av min underbara dotter som varute och lekte.

Och självklart gungade vi på hennes gungställning som hon fått av sin fars kompis.

Mycket snällt att han gick och köpte en gungställning och överraskade med den ihop skruvad och allting stående på gården när man kom hem.

 Tack!!!


Sedan väntades det hockey på tv:n och tro att man vart lite nervig när HV gör mål i slutsignalen.

Med hjärtat i halsgropen väntade man på att höra om målet skulle dömmas bort eller ej.

Det var bort inte något mål för HV vilket gjorde nog många välsigt lycklig.

Timrå gick alltså hem med en vinst!


Nu har jag nyss surrat lite i telefonen=)

Sedan satt jag mig här och kikade lite.

Ska strax gå och sova, ska ju upp och jobba imorgon i och för sig så börjar jag inte fören tolv men jag har ju en liten som vill kliva upp vid 7-8 tiden på morgonen.

Vissa får ju sova hela dagarna när som är trött,efter jobbet, på natten, på kvällen och lite hur som helst, men det behövs kankse om man ständigt är trött=)

Jag skulle också vilja sova ut.....


Nu slog min pappa på telefonen igen!

Undra om han har haft det trevligt?

Hoppas han ringer nu snart, jag kan tyvärr inte ringa honom för jag har ju av någon konstig anledning inge pengar kvar på min mobil.

Dags att fylla på den!

 Måste ju få höra om man kankse lyckats varit en snäll dotter så att han har köpt något fint till mig.


Jag har inte något speciellt att skriva idag men känner iallafall att jag måste skriva av någon anledning.

Kan bero på att det hänt massa saker de senaste dagarna, blandade känslor har det varit.

Glad, ledsen, besviken, lycklig,chockad.....M.M

 Men det är mycket som väger till det positiva ändå=)

Men ändå skönt att skriva lite tomhet bara....=)


Men nu får det vara slut på detta ska sova.....

Av Frida - 26 mars 2008 17:42

Ågren har hälsat på mig=(

Men jag vet inte varför, jag har inte en susning om varför det blir som det blir.

Man ska nog vara tyst jämnt, eller?

Ja jag vet inte vad jag ska säga mår inte så bra just nu men något ligger det ju i det varför jag blir så här.

Orkar inte fundera på vad det är=(

Tunga andningar blev det för mig nu men det är väl så det ska vara!


Hur kan det vara möjligt att man hör på en gång om någon bryr sig väldigt mycket om någon annan eller om det blir känsligt?!

Jag vet inte hur människor kan ändra ton så himla fort fast att man försöker dölja det kanske, svårt att säga eftersom jag inte vet någonting.

Det ända jag vet är att jag förstod på en gång att det var inte bara den där vänskapen som spelade in, det var betydligt mycket mer än så.

Ibland vill man intala sig själv att det bara är det, men i detta fall hörde jag att något inte stämmde.

Men jag kan inte göra något det är bara följa med i svängarna och lyssna.

Ibland kan det vara väldigt jobbigt att man inte kan göra något.


Dagen idag har jag tillbringat med Jenny.H vi har suttit och surrat och druckit kaffe, sedan blev det till att gå hem för lill tjejen skulle ju bli hämtad på dagis.

Efter dagis blev det affären och där blev man ju full i skratt....

Sedan så var det matlagningen som stod på tur.

inbakad fläskfile och sallad.

 *Mumms*


uppd:20.27

Efter ett samtal och några tårar har jag bestämmt mig för att inte bry mig om någonting.

Det är lika bra innan jag sårar mig själv.



 Älskar min familj!



Av Frida - 25 mars 2008 23:24

Ja trött är man nu efter en ganska jobbig kväll på jobbet.

I och för sig så begav jag mig ut på birsta direkt med en boende.

Handlade lite saker på vero moda och så där, mycket trevligt.

Men skönt var det när man var tillbaka på jobbet vid fyra tiden och sedan kunde sätta sig ner och dricka en kopp kaffe och fundera över dessa saker som är som ett stort frågetecken i mitt huvud.

Vet inte vad man ska säga eller göra med någonting ibland.

Allt känns bara så konstigt men ibland så himla bra.

Tankarna sprudlar till tusen i bland och det är nog inte heller så bra.


Idag var det ju våffeldagen och inte en ända våffla har jag ätit.

Men så klart så hade min farmor varit och gjort våfflor till min lill tjej så det var skönt att höra att hon fick något gott idag=)

Den lilla tjejen har man fått börja vara riktigt bestämd emot.

Hon testar en in i det sista nu kan jag tala om.

Jag förstår inte att dem testar en på det viset hon gör när hon är så liten ännu.

Eller liten och liten hon är ju snart två år men tycker dock att hennes period som hon är i nu gärna kunnat komma lite senare.


Imorgon är jag ledig och det känns verkligen skönt, jag har inte varit ledig på flera dagar nu och det är ju som sagt väldigt skönt att få vara ledig någonting också.


Madde jag hoppas du kan följa med mig den 4/4 det skulle vara hur trevligt som helst.

Måste verkligen ut då!!!!


Nej nu ska jag försöka sova strax, har en morgon framför mig med min underbara.


Sov gott ni som kan (vissa kan ju sova hela dagarna)


Av Frida - 25 mars 2008 11:03

Nu är klockan 11.00 och jag ligger i sängen och vilar innan man ska bege sig till jobbet.

Går dagen var hemsk!

Jag började jobba klockan 07.30 men tog ut rasten på morgonen så åkte in till 08.30 och jobbade till 21.00 igår kväll.

Fanns inte så mycket att göra igår som är typiskt för att man tagit på sig ett extra pass, städa lite, bakade, var på affären och självklart de vanliga sysslorna.

Men dagen i sig var jobbig ändå, vet absolut inte varför men jag har lite svårt att jobba när tankarna sprudlar i huvudet på mig.

Men hoppas på att dagen idag blir bättre, kanske sker något roligt.


Känns lite tungt att Alicia är på dagis nu sedan när jag slutar så är inte hon vaken men imorgon är jag förmodligen ledig vilket känns skönt.

Men jag ska inte ropa hurra fören jag är säker, det kan ske mycket saker på kort tid.

Det är inte bara inom jobbet som det kan ske mycket saker på kort tid, vissa saker kan jag bara inte få in i huvudet hur det kan gå så fort i svängarna.

Men det där förstår jag mig kankse på någon dag.

Måste försöka hitta en logisk sak till det hela bara.


Igår kväll la jag mig och titta på andra avenyn, men det programet ska nog inte jag se just nu, det får en verkligen ur balans när det gäller tänkandet.

Men men jag förstår inte att man engagera sig i saker som är helt oväsentliga egentligen?!


Nej nu är det bäst jag slutar skriver annars kommer något mycket olämpligt skrivas och det vill jag inte.

Men hoppas  ni har en bra dag, själv ska jag göra mitt bäst.


Hej





Av Frida - 23 mars 2008 20:08

Ikväll är man ledig men självklart har man jobbat dagen.

Är ledig en hel dag till innan denna månad är slut.

Ganska skönt att man snart gjort månaden och att man snart får sin r'ätt för den.


Vissa saker förstår jag mig inte på, var glad för saker och så där istället för att gå emot hela tiden.

Det måste vara jobbigt för dig i längden och känna som du känner, att du måste över allt.


Ja idag har jag haft en liten sämre dag men jag kommer nog attordna upp den snart förhoppningsvis.

Jag vet inte vad som händer bara, jag vet inte varför jag blir så här.


Ha en bra kväll!

Av Frida - 20 mars 2008 12:10

I morse vaknade jag halv sex av att min lill tös stod vid sidan om mig och sa:

"mamma, mamma inte hova" , nej då var det slut på sovandet tyckte hon, men trött som jag var tyckte inte jag det.

La ner henne i sängen i gen med hopp om att hon skulle somna om en liten stund till, men ack så fel jag hade.

Hon var pigg som tusa,tänkte för mig själv att denna dagpå dagis blir inte trevlig hon lär ju vara jätte trött vilket i sin tur leder till grinighet.


Vi satt på Madicken på junibacken och tittade på den en stund.

Vid kvart över åtta gick vi ner och gjorde i ordning frukosten.

Medans jag kokade gröt till lill tjejen så fick så klart hon tag på smör paketet som det var en vanlig matkniv i.

Hårt smör som tjejen försökte få på kvinen slutade med att hon fick kniven rätt in i ögat=(

Kunde inte öppna ögat på jätte länge och sedan vart det alldeles rött i ögat och rött runt ögat.

Får väl se hur det ser ut när hon kommer hem från dagis, är det inte bra kanske man måste åka och kolla det.


Nu är det dags för jobb alldeles strax, jobbar till nio ikväll....

Är ändå ganska skönt att jobba kvällen, hellre det än dagarna faktiskt.


Nej nu ska jag göra mig klar men ha en trevlig kväll!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards