Alla inlägg under september 2008

Av Frida - 28 september 2008 22:30

Jag hade nyss skrivit ett långt och innehållsrikt inlägg men nu orkar jag fasiken inte skriva om det.

 Nu får det bli korta drag av allting......


Fredag: Tillbringade jag med jobb fram till 22.30 sedan begav jag mig påolearys i timrå där No comments spelade och jag kan säga att jag har aldrig varit så nykter en kväll på ett ute ställe....

Man brukar ju ha tagit en cider iallafall men nu hade jag inte änns drckit ett glas vatten med tanke på att jag jobbat och inte hade jag i planen att dricka heller.

Så jag och lisa stod där och tittade på fulla och överdrivna människor. =)

Åkte vidare till stan och var chaffis till Niclas och Cj.

Var hemma ca 04.15 på lördags morgonen.


Lördag: Åkte in till timrå på olearys och skulle kika på hockeyn men fanns inte bord fören fem.

Men tillslut fick vi sätta oss ner och äta och det var hur gott som helst.

Gjorde inget annat än att åt och drack den kvällen.

Men vi var extremt lugn och det var skönt.

Vi började att dricka till maten men finns faktiskt dom som kan dricka sansat och sakta också ibland.

Det var bara en mys kväll.

Lisa kom även dit lite senare sedan begav vi oss till birsta, Daniel B-a jag och Lisa och kikade på träffen som var där.

Efter det begav vi oss tillbaka till olearys och åt lite till=)

JA jag sa ju det förut , kvällen bestod mest av mat=)

vid 22.30 begav vi oss hem tillbror för att försöka fixa skjuts hem och väl hemma tvär somnade man på soffan.

Hade så enormt tråkigt på olearys och var obehaglig känsla på något vis.

Varför???

 Men visst hade jag trevligt också.

Men trevligare hade man kunnat ha men man kommer ju komma ihåg vad man ska välja nästa gång.

Samma race bara? är det så det ska vara?? Inte enligt mig men.....

Envägs kommunikation är inte min grej vilket man borde veta om man känner mig.


Söndag: Daniel väckte mig, jag klev upp och gjorde mig halv klar, åkte tillsörberge på affären och lite annat =) haha stör inte skriva det=)

Sedan så åkte vi hem packade upp lite små saker vi inhandlat och sedan så gjorde jag mig klar för arbetet.

Jobb jobb jobb.....handlade lite till och sedan åkte jag hem igen...

nu sitter jag hemma och ska till och kolla påandra avenyn och mysa ner mig i soffan med tända ljus och täcke och bara inse hur magen pirrar och kroppen darrar.


J jag förstår mig inte på dig ibland, tycker du om och såra männsikor? och sedan låtsas som ingenting. Jag trodde verkligen inte det, men du har gjort detta om och om igen så nu måste jag ju faktiskt ställa den frågan.

Detta är inge roligt men vad jag ska tro?


Nej nu blir det soffan men ha de fint.

Sov gott det ska jag försöka med i en mörk tunnel.

God natt

Av Frida - 25 september 2008 18:40

Idag sov man ut...

Mycket skönt fast jag vaknade hela tiden men tvingade mig själv att somna om.

Åkte till kyrkogården en sväng på farfars grav sedan gick jag och Emmelie ut med Elton en sväng.

Träffade Daniel och B-a och åt en mycket god kyckling tallrik på sörberge pizzan och sedan for jag till timrå en sväng, träffade på patten och sedan vidare och hämta lill tjejen på dagis.

Hon ska ju åka bort i helgen så jag begav mig in på birsta och inhandlade lite saker till henne, mitt absolut snabbaste IKEA besök kan jag säga er...=)


Nu sitter vi och kollar på Emil i lönneberga tills det är dags för sängen.


Sedan blir det nog en sväng till timrå och se om man ser någon trevlig människa att språka med en stund.

Imorgon är det dags för jobb igen=)

Ska bli mycket skönt att jobba man känner att pengarna kommer in faktiskt.


Nej nu ska jag mysa med lill tjejen en sväng sedan ska jag som sagt lägga henne...


Ha en trevlig kväll=)


Emmelie du kan ju höra av dig sedan....=)



Av Frida - 23 september 2008 14:16

Äntligen har jag fått mess om att min mobil är färdig nu får vi se hur den funkar.

Hoppas att den funkar bra iallafall....

Vad har alla andra för sig en dag som denna då?

Själv åkte jag iväg i morse med lill tjejen på dagis och sedan for jag hem till Kia på en kopp kaffe.

Vissa är ju extremt svängiga i sitt humör.

Och du ska ta åt dig och kanske börja inse att du kan inte vara hur du vill!

 Sedan for jag hem och nu ska jag göra mig klar för att åka och hämta lill tjejen och sedan in och hämta telefonen.

Ikväll ska jag ut och gå igen och det ska bi skönt.

Var ute och gick med Elton och Emilie igår....


Nej nu måste jag rusa ha de fint

Av Frida - 21 september 2008 21:35

JA det är precis vad jag är...

Vet inte vart jag ska ta mig till hur jag ska vara och vad jag ska göra.

All min glädje blåstes bort.....hur kan man änns ha samvete till detta?

Nej jag vet ingenting längre.

Men det är ju tydligen meningen att jag inte ska förstå heller, men jag är listig ibland....

Man kanske inte kan tro det men det är jag och glad ärjag för det.

Nu vet jag ju allting och det är absolut inte härlig men samtidigt så ärdet rätt härligt på sitt sätt att veta det nu istället för omtre månadet....

Jag vill bara att vissa ska vara så rak ryggad själv nu....men de kommer väl inte hända.


Nej nu ska jag bege mig till grannen på kaffe tror jag....


Hade fint.....

Av Frida - 19 september 2008 19:34

minnet borde väl finnas om jag inte är full eller lider av sjukdom?

ledsen? besviken? smärta?

Ja allt.....


Nu sitter man på jobbet och det är den värsta kvällen jag har haft någonsing.

jag kan inte sköta mitt jobb när jag är så här, tänker på allt annat.

Men men det funkar väl...


Nu ska jag försöka jobba vidare..


Ha en bra kväll....

Av Frida - 18 september 2008 23:49

Ja det är tre saker av alla tusen jag är just nu=)

Jag sitter i soffan och kollar runt runt runt på alla dessa enormt enforiga sidorna på internet.

Måste snart finna mig något nytt att roa mig med när jag sitter vid datorn.

Just nu är det snoka på tradera, läsa bloggar, blogga själv, Nl (vilket är ur tråkigt men ändå har man),facebook (även det rätt meningslöst) , familjeliv vilket är lite trevligt,tv.nu sedan har jag nog inte glömt så mycket skulle jag tro=)

Fick nog med det mesta av det lilla om jag säger så.


´Fantasin flödar inte direkt numera, är det verkligen någon som har fantasin kvar på vad man kan hitta på?

Sommar har blivit höst och kylan och mörkret smyger sig på och alla människor går i idé liksom allas påhitt och fantasi dör ut.

Vitern är snart kommer, mycket kläder för att änns kunna gå ut och hämta posten en morgon i 25minus grader, snön ska skottas på gården innan man kan ta bilen och köra iväg till dagis eller dylikt, man ska försöka vara ute på dagarna med barnen och leka, vadå leka? Hatar verkligen snön, hur ska jag kunna vara ute och roa mitt barn en kall vinterdag?

Nej gud vad jag gruvar mig för detta.....pinar mig ut redan nu när vi ligger runt +5 ute på natten....=)


Några bra tips på filmer som är okej att se dessa mörka höst kvällar?

Dem senaste jag sätt kan jag väl inte påstå att jag blivit supernöjd med.

Varg: Gick väl att se men väldigt långdragen och tråkig enligt mig.

Irene huss:(nyaste) Inte som man förväntat sig, har tyckt de andra filmerna varit bra men denna var en stor besvikelse för mig iallafall.

P.s I Love You: Somnade efter max halva filmen inte ett dugg intressant så långt jag såg iallafall..Den trodde jag verkligen skulle vara bra med tanke på att man läst så många som skrivit att tårarna sprudlat från dom o.s.v

Jag brukar ju vara lite blödigt vid sådana filmer jag men icke den kan jag säga.

Men kanske var i slutet man skulle gråta?


Detta med livet då,står i ett dilemma.

Jag vet inte om jag ska börja plugga eller om jag ska fortsätta söka jobb.

JAg vill ju verkligen utbilda mig till något annat än barnskötare vilket jag är i dagens läge men samtidigt vet jag inte om jag har ork att sitta i skolan och plugga heltid, eller läsa heltid hemma på distans och sedan känna att jag har tid med familjen.

JAg tackade ju nej till skolan jag kom in på nu för ca två månader sedan.

Varför?

Jag skulle ju ha kört på då så hade jag snart varit något annat.

Även att jag skulle vilja söka in på bahandlings ass nu som jag har sagt länge men jag vet inte jag blir så velig i alla beslut jag ska fatta ibland.

Jag känner mig ju redo också men hur går det med all tid jag vill ge min dotter då?

Hinner jag mer mig?

Snälla ni ge mig förslag.....plugga? eller söka mer jobb? (spring vik) aldrig säkra kort men ändå....

Förslag tack!


Ja nu Emma är torsdagen över, fredagen är kommen för 6 minuter sedan.

Hur länge tror du väntan kommer att vara?

Vi hörs snart på telefonen så får vi prata lite mer om detta=)

Du är bara för go du=)


Nej nu ska jag som sagt ut och ta mig en titt på stjärnorna och ropa in min lilla Emil (förgrymmade unge som alicia säger) i samband med ett telefon samtal till Emma för lite info=) Sedan blir det kanske till att äta lite durumvete så här på natten, är så hungrig så svimmar väl snart....sedan natta kudden vi ska ju upp tidigt i morgon jag och lill flisan min....


Ha en bra natt det ska jag snart förhoppningsvis ha om jag inte är för förväntansfull nu då=)

**LER**


Älskar er mina nära och kära....=)

Av Frida - 18 september 2008 21:35

Ja dom tog ju hem segern ikväll då med 6-5

Rätt härligt...


Annars då?

Jo annars är det rätt okej nu efter en lång dag tillbringad på sjukhuset.

Var där klockan 09.20 och det var enbart jag där men kom inte därifrån fören ca.14.00 iallafall.

En förbannad väntan....hatar dagens sjukhus faktiskt om jag ska vara ärlig, det känns som att dom ignorerar en.

Efter att ens barn råkat ut för en så pass stor sak så kanske manbör vara lite snabbare med provsvaren.

I den takt dom jobbar nu så tror jag inte att ett barn överlever om det är allvarligt....


Efter sjukhuset så åkte jag till mamma och åt middag och umgicks med dom till klockan 19.30 sedan fort hem och gav lill tjejen kvällsfika och sedan borsta vi tänderna och sedan fick hon natta kudden,trött som jag vet inte vad var hon då iallafall.

Hon fick duscha hos mamma eftersom det blev så sent.

Imorgon ska hon ju på dagis eftersom det inte blev någonting idag.


Nu ska jag vänta på att Emma ringer så att vi kan sällskaps prata ett tag.

Nya uppd.=)


Funderar på stockholms resa i november iallafall...men frågan är hur det ser ut men jobb och så då, man kanske måste stanna hemma och arbeta istället för idag kan man ju inte leva en dag utan pengar.

Herregud vad hemskt egentligen att man inte ska kunna ha lite ledigt för då går man inte runt..

Fast i och för sig går man alltid runt, vi har ju gått runt på en lön förut och kunnat göra saker men nu har man blivit lite bortskämd=)

Så jobba bör man=)


Nej nu ska jag kika vidare på datorn och se om det hänt något roligt på alla dessa bloggar man läser.

Ingen verkar vilja stå för att dom läser min=P

Av Frida - 17 september 2008 13:10

Ja nu sitter man här och inväntar att klockan ska ticka på, ska nämligen iväg och jobba kvällen i kväll.

Igår kollade var man bara hemma och kollade på Irene huss nya film.

Lite besviken måste jag säga att jag blev, inte alls lika bra som de andra filmerna.

Men men kanske nästa är bättre igen.


Vaknar i morse av att det står en hel burk med alvedon på min köksbänk.

Funderar vart den kommer i från.

Daniel är och fiska och jag har legat och sovit så någon har gått in i huset och ställt den på bänken och gått.

Ja vi är inte så noga med att låsa dörren här hemma om någon är hemma men jag måste ha sovit väldigt djupt=)

 Dags att forska reda på vem de kan ha varit.


Nu ska jag göra mig klar för kvällens arbete.

Ha en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards