Alla inlägg under juli 2008

Av Frida - 28 juli 2008 03:03

Många dagar sedan man skrev, men det finns ett svar.....mycket har hänt och mycket har jag gjort.

Men huvudsaken är att jag skriver iallafall.

Ska bli bättre på det där med att skriva.

Just nu kände jag för att printa ner några obetydelsefulla rader.=)


Vi kan ju börja lite lätt när det gäller min farmor.

Som jag skrev i förra inlägget så hade op. gått bra.

Hon har lite besvärligt i mellan åt med vissa saker menjag har varit till henne och försöka att hjälpa henne så mycket som jag kan.

Hon blev hem skickad på fredags morgonen och då har hon alltså genomt gått en ganska stor op.

Tragiskt att sjukhusen får skicka hem så himla tidigt efter ett stort ingrepp


Nej vet ni en sak jag orkar inte blotta mitt lyckliga jag till andra för tillfället så jag säger god natt nu.
Det får bli imorgon kanske.

Av Frida - 17 juli 2008 23:21

Gud vad skönt att vara ledig.

Jag har verkligen stått ut dessa dagar p.g.a att jag skulle få gå på ledighet då=)

Men vad har man haft för sig efter dagens slut idag då?

Jag åkte hem, åt middag, gick ut med Alicia, gick in och duschade henne, satt oss och kollade på nalle phu på playhouse disney och sedan så fikade hon kvälls fika sedan blev det natten för lill prinsessan min.

Efter hon lagt sig tog jag mig in i duschen och stod där rätt länge och njöt av värmen från vattnet mot min rygg (fy fan för att ha besvär med ryggen).

Jag kanske inte jobbar inom bästa yrket för besvär med rygg men vad gör man inte för att överleva.

Men jag är rätt glad över att jag har något positivt att blicka fram emot.

Mina vägar kanske öppnar sig på ett gott sätt snart.


Pratade med min farmor idag, hon hade kommit upp på avdelningen klockan 17 igår och då låg hon bara och sov hela kvällen, det kan man väl förstå.

Idag när jag pratade med henne lät hon som vilken annan dag som helst, glad och uppåt och hade lite ont i magen men det känndes mycket bra.

TACK och LOV!!!!!

 Förmodligen får hon komma hem på lördag.

Hon ville att Alicia skulle komma upp imorgon till henne så jag får väl se om jag tar lill tjejen och åker upp till henne och hälsar på efter dagiset imorgon.


När ska dessa tankar lämna mig?

Denna enormt besvärliga känsla?

Denna djupa paniken som lever inom mig?

Och allt annat skit?

Kan det inte bara bli bra?


ja tusen frågor och aldrig finner man något svar.


Träffade även min mamma idag och jag kan säga att hon är tammefan inte klok.

Hon har gjort något så otroligt sagolikt i natt så man kan ju inte förstå att man saknar något så mycket som henne.

HON SOV I HUSVAGNEN PÅ PARKERINGEN!!!!

Bara för att hon inte kunde åka iväg med den, hon är tvungen att vänta tills imorgon för att kunna fara.

Jag saknar husvagnen och älskar att bara njuta av att sitta där med tända ljus och en öl i handen och lyssna på musik och känna lugnet sa hon idag=)

Ja min mamma slår nog alla rekord när det gäller husvagnen.

En riktig husvagns galning.

Mycket gör väl också att hon gått och köpt sig en 08´s husvagn här i dagarna.

Men men älskar man det livet så gör man det.=)


Vad ska man göra dessa dagar då man är ledig?

Försöka rensa lite, slå upp gips skivor kanske?, Bada om vädret till åter, gå ut och roa sig?

Ja vi får se vad som menyn har att erbjuda.

Är lite sugen på h-sand imorgon med Ann.Helen eller en lördags tripp någonstans.

Jag vet inte ännu, återstår att se=)


Nej nu ska jag ta och lägga mig och sätta i 187 kort i albumet som jag fick hem idag.


Ha en bra natt det ska jag försöka ha.


*Det är ett mysterium för mig detta*

Av Frida - 15 juli 2008 22:03

Ja det var ett tag sedan man skrev.

Har bara inte orkat skriva.

Har varit rätt mycket nu som gjort mig trött....

Jag vet inte vad jag ska skriva nu heller egentligen men jag kan ju försöka printa ner några rader.


Just nu ligger min farmor inne och imorgon klockan 08.00 sker den stora operationen för att kämpa mot denna enormt stora sjukdom CANCER...

Hoppas över hela mitt liv att allt ska gå bra och att hon ringer mig imorgon efter op. och talar om att hon fortfarande lever.

Jag tänker ständigt på henne just nu och natten som kommer lär ju inte vara den lättaste för mig att sova på, men man får försöka man ska trots allt upp och jobba imorgon klockan 07.00 börjar man.


Sedan så har jag fått veta något så hemskt idag så jag började att tok gråta när jag välvar ensam.

Hur i helvete kan man se lyckan i det helvetet???

Nej jag vill aldrig någonsin uppleva den dagen som komma skall.

Önskar jag kunde gå och lägga mig nu och tänka att det var en mardröm imorgon när jag vaknar.


Alicia är på dagis denna vecka, hon har varit ledig  27 och 28 och nu ska hon gå 29 sedan är hon ledig 30 och 31 igen.

Vecka 30 är Daniel hemma på semester med henne och då ska väl dom hitta på allt möjligt trevligt medans en annan jobbar, men huvudsaken min lill tjej har det bra iallafall.

Vecka 31 åker hon iväg med morfar på semester i husvagnen, åka fyrhjuling, traktor och allt vad man nu får göra hos morfar.

Hon verkligen njuter av att få vara med honom.


Varför måste saker dyka upp när man har så mycket att tänka på ändå??

Detta får mig tokig, jag vill få bort dessa tankar men dom har suttit i mitt huvud i bra många år tyvärr så det är svårt att släppa.

Tack Ann-Helen för att jag fick prata lite med dig.....nog för att det blev inte så mycket sagt om just det men du förstår vad jag menar att jag tycker är jobbigt, du känner ju mig.


Alicia förvånar mig varje dag, hon blir bara mer och mer duktig på att prata. Lill gumman min börjar bli stor, jag har lyckats inse nu att jag har inte längre än bebis även om jag skulle vilja ha henne sombebis livet ut men hon växer och frodas hon med....=)

Men nu är det många man känner som ska få bebis så man får väl snusa på dom då=)

GRATTIS MLI & JOHAN!!!!! =)


Har bestämmt mig att klara vissa saker bättre än andra, nu kör vi igång!!! =)


Gud vad jag hoppar i mitt skrivande men det är så när man är tankespridd och inte riktigt vet vart man ska vända allt man har inom sig.

Vem kan jag anförtro mig till?

vem kan jag öppna mina innersta hemligheter och problem med och givetvis dela med mig av min lycka?

Ja den gåtan är svår att ta ställning till.

Jag vet att jag har vänner, men är vänner alltid något man kan lita på till hundra procent?

Är någon människa så?

Jag vet inte någonting längre och jag vet att jag snart låst in mig i denna bubbla igen, som jag än gång varit i.

Fy fasiken för den tiden, jag vill inte tillbaka men vet faktiskt inte om jag tog mig ända upp till ljuset heller men så gott som kanske.


Nej nu måste jag försöka sova.

Men inget intressant men de behöver det inte alltid vara, för det är bara mig själv jag lättar genom skrivandet.

God natt



Av Frida - 7 juli 2008 02:14

Älskar är ett stark ord.

Finns dom som inte har förstått innebörden av ordet.



Av Frida - 1 juli 2008 22:42

Som vågat tala om att dom läser.=)

Nej men det är ju dom som läser fast inte säger det=)


Idag har jag jobbat, vilket inte alls var toppen.

Fy vad trött jag var efter en kväll/natt med Jenny.

Massa surr och god dipp bättre kan det inte bli när man mår som jag.

Funderat hela dagen på varför jag är så osynlig.

Verkar jag ha varit länge nu, jag tas förgivet av många tror jag.

Men ack så fel, jag orkar inte sådant.

Nej nu ska jag göra i ordning en vår rulle sedan sova.


Imorgon väntas fest!

Jag och underbara Jenny.....


God natt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards