Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Frida - 25 augusti 2008 23:08

Ja idag fick grannen stor främmande, Alicia busig som vanligt stack först genom staketet till grannen till höger om oss, vi lyckades få tillbaka henne.

Sedan gick det en stund så stack hon genom häcken in på grannen nisses tomt.

Jag fick panik och trodde att hon skulle sticka ut på vägen så Daniel sprang ut på vägen och skulle springa in på hans gård och hämta henne.

Meninnan vi hann blinka till så hade hon sprngit upp på nisses bro öppnat hans ytterdörr och sprungit in dit och stängt den och efter kom katten=)

Ja herregud vad mycket bus det bor inom henne.

Daniel fick fint knacka på och hämta henne=)

Nisses kommentar blev:Hon är nyfiken=)


Från något roligt till något tråkigt.

Min farmor var hit förut och det var inget trevligt besök kan jag säga, hon lämnade mitt hus med tårar i ögonen och nervös.

När ska allt runt mig ta slut???


Idag har Alicia pratat om sin gudfar.

Hon råkade få syn på honom på Ica Andersson tror hon blev väldigt chockad över att han var där.

Men hon ropade och vinkade och sprang tillbaka och ropade.Hej då Micke han sa hej då tillbaka sedan kom hon till mig. Efter en stund vid brödet inne på affären sticker hon tillbaka till ingången och ropar åter igen till Micke som står i kassan:Hej då gudfar=)

Hon är bara för söt den tjejen.

Hon ropade på han efter att han gått, gick till kassan och kollade efter honom=)

Ja herregud gull ungen min.....


Mamma är mycket sämre....

Men orkar inte prata om allt tragiskt som händer runt mig.

Det räcker som det är....

Vill inte tänka på allting jag gräver ner mig själv ännu djupare men sammtidigt kan man inte låtsas som ingenting heller? !¨

Eller?


Sjunde himlen visade sig en sväng idag för mig.

Men åter igen försvann den.

Varför varar allt det bra så kort??


Nej nu blir det titt ute....

God natt

Av Frida - 25 augusti 2008 13:38

Nu blir det mer eller mindre en hake på insidan av sovrumsdörren för att min lilla prinsessa inte ska kunna smyga sig ut och göra hyss innan hon väckt mig.

Imorse vaknade jag av att hon står bredvid mig full i skratt och vill att jag ska komma och titta.

Jag hörde duschen gå, frågade henne om det var pappa som stod och duschade.

Hon skrattade bara och sa till mig att jag skulle komma och titta.

Ja visst tänkte jag och klev och gick dit.

Stod och gapade som en frågetecken när jag insåg vad i hela friden som skett.

Jag hade inte hört duschen, det var vattenkranen.

Alicia hade stoppat papperstussar i varenda litet hål i handfaten, satt på vattnet och låtit det runnit överallt, ÖVERALLT!!!!

Hade ca 3-4 cm vatten över hela badrumsgolvet, tur att man har en riktig matta som är upp över kanten annars hade vattenskada varit väldigt roligt.

Jag var ju rädd för det tills dess att Daniel klev upp och tittade när jag hade varit och handlat....

Fy fasiken innan jag hade fått upp det där från golvet....

Ska upp och köra en sväng till.

Super Nanny tricks här hemma blir nästa projekt.

Lås på dörren så att hon inte längre kan smyga ut, utan måste väcka någon av oss före...

SMYGARN är nästa smeknamn för min underbara dotter.

Nog om det älskar henne ändå.


Nu har nyss min syster åkt hem och jag har lagt lill tjejen för en tupplur.

Så nu ska jag städa....!


Varför dra in saker i näsan när man inte änns vet vad der handlar om eller vem det rör sig om?



Av Frida - 25 augusti 2008 00:32

Ja vad har jag gjort i helgen då?

I Fredags jobbade jag kvällen sedan satt man enbart hemma och gjorde inte allt för mycket.

Lördag:Åkte upp till indal med Alicia och mötte upp pappa/morfar och gick runt och kollade på massa fina bilar, skulle titta på smultron och sång med Alicia men hon var inte ett dugg intresserad.

Frida var och hälsade på med Wilma och bebben i magen.

Så det var roligt att se Wilma nu när det har gått hur många månadet som helst sedan jag såg henne, undra om det inte är år till och med.

Efter det åkte jag till min kusin en sväng som bor i indal,satt på hennes gräsmattaoch surrade lite.

Åkte hem och ville hitta på något men fann ingen barnvakt så man blev hemma vid.

Daniel och B-a åkte till birsta och tittade på träffen där och kusin kom ner till mig.

Vi satt och surrade en hel del och sedan blev vi såklart sugen på mat...=)

Daniel och B-a köpte med sig Max hem och när dom väl ärhemma och vi ska till och äta så fattas det en frisco burgare och charlotte hade fått ca en matsked potatis gratäng.

Daniel galen och ringde dit,skulle få något av dom men vi får väl en kupong på en liten glass eller något....TOKIG

Efter maten åkte lottis hem och jag tog bilen till timrå och träffade någta vänner.

Stod och surrade med patten, glenn, lisa, pernilla och någon vän till henne.

Cj kom även han efter en sväng inne i stan.

När klockan slog två så hade jag varit ute i en och en halv timme då åkte jag hem och la mig i sängen och tvär dog=)

Söndag:vaknade,lagade mat, åkte och jobba...fick sluta tidigare eftersom jag jobbade med Elisabeth....=) Så då åkte jag till timrå en timme och umgicks med Lisa och Patten....


Annars då?

Jo annars är det väl som vanligt....

Mamma gråter, farmor har det jobbigt, Alicia är fortfarande dålig???

Vart ska det bära iväg med allting.

Måste ringa läkaren om Alicia och dom måste ta prover på henne.

Lill tjejen har det jobbigt...

Älskar henne mest av allt!!!

Tunga dagar och nätter för en annan med tanke på allt skit som sker runt en.

Mamma har i och för sig kommit hem från sjukhuset på en kort visit tror jag.

Hon mår inte bra vilket innebär att hon måste läggas in igen säkert.

Jag orkar verkligen snart inge mer och allt annat som ligger och gror i huvudet på en då?

Varför kan det inte bara vara en sak i sänder?

Allt och då menar jag precis allt händer nu.

Hela sommaren och före det har varit rena kaoset för mig.

Har inte haft tid mednågonting.

Nu försöker jag minska ner jobbet lite.

Måste verkligen ta handom allt annat också.

Nog om mitt liv.....


Blev lite chockad ikväll över en sak.

Det finns dom som aldrig kan hitta på någonting och allt vad det är men till vissa saker verkar man iallafall ha pengar.

Men det är väl så att man väljer ju vad man vill lägga pengarna på här i livet.

Men lite bevisar mycket....


Nej nu ska jag lägga mig och läsa ut boken för imorgon får jag förhoppningsvis mina fyra nya böcker.


God natt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards