Direktlänk till inlägg 8 augusti 2008

Jobbet...

Av Frida - 8 augusti 2008 18:00

Ja nu sitter man på jobbet och har förtillfället inget att göra.

 Tänkte skriva lite tomma saker för att fördriva lite tid=)


Igår åkte jag och Alicia ut till min mamma, satt där och fikade och kollade på playhouse med lill tjejen.

Sedan begav vi oss till Kennteh på jobbet och lämnade lite saker och sedan vidare till Idas skola och hämtade henne för en tripp till birsta.

Kollade runt en snabb sväng sedan kom Daniel in och mötte upp oss.

Vi gick och köpte en dress från Kennteh till Alicia sedan så åkte vi upp till min mamma där middag väntade.

Satt och kollade på massa kort uppe hos pappa, gud lite liten min lill tjej varit.

Tragiskt att man inte kommer ihåg den tiden fast att det känns som igår.

Morfar och kerstin ville att lill tjejen skulle få sova hos dom så visst fick hon det.=)

Alltid skönt att någon frågar att man inte behöver fråga själv jämnt.

Vi åkte hem och Daniel åkte iväg och fiskade med en kompis och jag tog bilen till timrå och umgicks med folk.

Men innan kvällen var slut hände det mycket:

Först några vidriga saker som jag nog alltid kommer ha i mitt huvud när jag åker genom timrå.

Sedan hände ju någon hemskt också, att ett litet barn ska ha en sådan uppväxt som han har förstår jag inte.

Varför ser inte en mamma att man skadar sitt barn genom att leva det liv hon lever, nu pratar vi inte droger och alkohol utan små saker som skadar barnen jag själv skulle nog vilja kalla det kontroll behov.

Ett barn gör saker som han/hon egentligen inte vill skulle jag tippa på, men allt för att få hjälp.

Skriker på hjälp och har gjort det länge men varför ser man inte? varför gör man inget?

Det är hemskt har tänkt på det hela natten.....

Kunde jag skulle jag hjälpa men jag får nog inte den chansen i det läget tippar jag på.

 Nog om detta.

 Åkte hem och lade mig på soffan med smärtor i magen (ovanligt? NEJ!)


Idag har jag städat hemma så mycket som jag hann med ska fortsätta imorgon innan jobbet.

Daniel fyller ju år i morgon så det måste ju ordnas lite tårta och fikabröd, vilket han gör själv just nu.

Hur bra som helst på att göra tårta=)

Skulle egentligen ha jobbat dag på söndag men nu ville en arbetskompis byta så det blir tre kvällar denna helg.

Rätt skönt men sammtidigt är det ju härligt att komma hem och få vara med min underbara dotter också.

Hinner ju i och för sig med mig på dagen=)

Åker ju inte hemifrån så tidigt direkt.


Nej nu är det bäst att man gå och sätter på lite kaffe så att inte hyresgästerna blir deppig=)


Ha en trevlig kväll....

 
 
mli

mli

9 augusti 2008 08:11

Hälsa och Gratta Daniel, har inte hans mobilnr!

http://mlish.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 22 november 2008 01:40

Här är det dött numera. Men som sagt finns på en ny blogga det är bara fråga om ni vill ha den. Bara det att jag har valt att inte lämna ut den till vem som helst för jag fick lite problem här tyvärr. ...

Av Frida - 4 november 2008 19:22

Japp har nu bytt blogg....den som vill ha den nya får fråga om den.=) hahahaha   Kommer självklart gå in hit och titta om någon frågat=)   ...

Av Frida - 4 november 2008 13:23

Hmm....denna dag har hittills varit väldigt lugn. Först var jag med farmor på bolaget, och jag har då aldrig varit så tidig på bolaget någon gång så att dom inte änns har öppnat=) Men glöggen lockade många idag=)   Sedan har jag umgåtts med folk bar...

Av Frida - 3 november 2008 22:43

men jag måste bara skriva av mig lite. Timrå kommun blir aldrig annorlunda mot för vad det är nu, det kommer alltid vara detta surr och dessa människor som analyserar och diskuterar.... Det finns människor som bara pratar och säger saker när dom är o...

Av Frida - 29 oktober 2008 21:54

I natt har man jobbat klev av 7 i morse...TRÖTT.... Åkte hem och väckte Alicia vid åtta tiden, grav henne frukost och sedan iväg på dagis. Skulle sedan försöka sova men frös som en tok vaknade och somnade hela tiden. Tillslut gav jag upp! Klev upp g...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards