Alla inlägg under december 2007

Av Frida - 12 december 2007 00:47

Jag är helt förvirrad nu.

Varför ska jag alltid tänka så mycket?!

Tänka på saker som inte betyder någonting i huvudtaget igentligen.

Det finns saker som betyder mer eller mindre men så är det väl för alla.

Men vad ska man göra åt saker när det sitter som en parasit i mitt huvud fast att det inte behöver göra det?

Konstigt nog så säger mina tankar att detta ska jag inte släppa fullt ut på.

Förvirrad,orolig,otroligt nervös,stressad,förtvivlad,ledsen,glad och lycklig är något av det saker jag är nuförtiden....varje dag ska det vara blandade känslor.

Jag blir galen.


*Kan inte människor bara vara dom som man lärde känna? Varför ska alla visa  något eller säga något som inte hör hemma i deras personlighet?*


I övrigt så mår jag ganska bra har mina upp och ned gångar, en berg och dal bana fylld med fart och oväntade svängar.


Var hos Jenny.H idag och hälsade på mina små killar.

Var en mycket trevlig förmiddag fylld medmassvisav kaffe och surr.

Skratt som fyllde mina ögon med tårar och en enormt stor glädje.

Längtar otroligt mycket nu tills dagen är kommen då "morgan" kommer till mig och ska bo hos mig i några dagar för hoppningsvis,minst en natt blir det ju och två fulla dagar.*Mysigt,ska njuta*


Idag har jag varit på Eriks och fick julgran,julbelysning,krans & Kulor av min farmor.

Mycket fin krans och granen var inte alls så dålig.

Mycket mysigt!

Alicia är som tokig på kulorna bara=)

säger: Boll!!!! Och blir överlycklig och sliter i kulorna=)

Ja man kan inte begära så mycket av en 1,6 årigt barn....

Hon är underbar och det senaste dagarna pratar hon massor.

-Smör

-Gurka

-vill inte ha!

-offa=morfar

-momme-mormor

-oster=moster

-milla=camilla (hennes moster)

 Massor av mera saker men kommer inte på det nu när man sitteroch funderar.


Vill bara tillägga att jag vart lite ledsen idag när jag var i sörberge på affären.

Varför väljer du att inte prata med mig om det när jag frågar?

Men jag ska inte fråga något mer nu.

Det viktigaste var bara för hennes del jag tänkte,det är hennes dag för mig.


Mår svin illa nu måste jag vila!!!

God NAtt



Av Frida - 10 december 2007 14:55

Varför kommer något som en bomb och spränger hela min vardag i luften?

Hela min kropp är splittrad och tänka det går inte, den funktionen är som bort blåst totalt.

Förvirrad?

Ja det är något jag verkligen är!!!

Varför?

Detvet jag inte, jag borde inte vara det!!!



Idag väcktes jag av att någon slog som aldrig förr på dörren.

Öppnade och där stod Meja och systra...

Klockan vad visst bara 08.33 när hon såfint stod här...

åhhh trött jag var då, jag som inte gick och la mig fören halv fyra eller vad klockan var....


Nej nu medans lill gumman sover så ska jag ta och diska och göra i ordning middag, det blir spaegetti och bacon sås ikväll.


Alla avsitt för denna vecka av Andra Avenyn avklarade=( (tråkigt när jag inte kan hålla mig)


Av Frida - 8 december 2007 11:13

Och min lill tjej har varit pigg sedan igår, mycket skönt.

Inte så himla matvillig men det kommer nog.


Idag ska jag inte göra allt för mycket jag skulle vilja åka in på birsta och äta lite lunch men ingen vill ju följa med...

Jag får nog ta och åka in själv på birsta och äta=)


Har beställt massa tröjor nu på morgonen hoppas dom är snygg när dom väl kommer hem och på så klart.

Det åter står att se=)

Nu ska jag kila....



Klockan 00.35

Hej

Nu har man nyss haft kamp med sin dotter, hon är så fruktansvärt tjurig den lilla damen.

Vaknade nu och som vanligt ber hon om "lelle" =välling.

Men när man har gjort i ordning så ska hon inte ha, något är inte bra med henne.

Hon har ätit några få tuggor pasta carbonara idag på Ikea sedan har hon inte ätit någon med, jo två tuggor bakad potatis....

Förstår inte hur jag ska få henne att börja äta igen.

Hon har alltid tyckt om välling men nu ber hon bara om den sedan sparkar eller slår hon bort den....

Detta blev efter hennes natt då hon kräktes och så där....

Orolig blir jag över henne..

Köpte en tröja idag på HM...

Nu är hon vaken igen lill tjejen...

Måste kila...hej då

Av Frida - 7 december 2007 23:13

Hej!

Nu sitter man framför denna dator igen och grubblar.

Dagen har bestått av att varit med lill tjejen och kollat på massa filmer.

Alicia fick fem nya filmer idag (bra att hon har en mamma som gillar barnfilmer) =)

Sedan har vi inte gjort så himla mycket....

Ätit, lekt och massa där till.


Ikväll så sitter man ensam ful och funderar igen.

Kollat lite på Idol och så där.

Har inte följt det varenda fredag men ikväll såg man ju hela programet...


Sitter och tänker på allting som vanligt...jag fattar inte varför jag tänker så jävla mycket.

Varför låter jag inte bara livet passera, antingen bra eller dåligt.

Men så lätt är det inte alla gånger tyvärr....


Imorgon ska man försöka ta mig ut i luften en stund bara min lilla tjej är frisk.

Hon kräktes sista gången på förmiddagen sedan har hon inte kräkts men ville absolut inte ha välling ikväll.

Hon brukar alltid säga "lelle" =)

Jag bara älskar den tjejen (ganska förståerligt) hon ger mig allt det jag behöver!!!!

Mamma älskar dig Alicia!


Vad har jag mer att säga idag då?

Allt är tråkigt som vanligt....

JAg är inte sådan intressant männsika som andra kanske hoppas på när domläser.

Men jag skriver inte för andras fördel utan bara för min egen.


Vill säga en till sak angående mig sätt till att vara...jag kanske reagera starkt ibland och säger saker men förstå mig lite att jag kanske känner som jag säger när jag väl säger något.

Blir lite jobbigt att man inte hinner med allt man vill.

det är stressigt medbarn med allt var det innebär, föräldrarmöten,utvecklingssamtal, hälsa på mormor, morfar, farmor, födelsedagar hit och dit man ska på, sjukdomar ja det är så mycket.

Något som tynger mig ganska ofta (pratar nog inte bara ommig själv) det är att jag inte har träffat min kära gudson Julius på hur länge som helst.

Det mår jag fruktansvärt dåligt över men som sagt man hinner inte med sig, man har dagen på sig fram till 19.00 och sedan ska gumman sova...

Fan jag måste bättra mig.

Jag har inte änns varit och hälsatpå min kusin sedan hon flyttade till hus för bra länge sedan, hon påpekade det idag med stora utropstecken=(

Jag måste ta mig i kragen och försöka hinna med allt och alla.


Minnen väcker liv!


Hej då



Av Frida - 7 december 2007 11:47

Kräktes i natt vid 02.00-03.00 sedan gick vi och la oss igen efter vi bytt om till en ny pyjamas.

Inget mer kräka av fören i morse vid halv nio då hon fick en halv youghurt och två skivor banan av mig....

Det kom upp=(

NU är klockan 12.00 och inget mer har hänt, mycket skönt måste jag säga...hon fick tre tsk blåbärskräm och lite vispad coca cola förut men de är kvar än så länge.

Till råga på allt så hamnade min telefon mitt i spyan i natt=(

Klara mig inte utan telefon alltså.....

Det är det ända sällskap som finns......


 Lite le på att allt ska bli så förbannad galet och fel jämnt bara när det ska pratas och förklaras..


Nej nu ska jag fortsätta att titta på lotta på bråkmakargatan med Alicia som liggeroch sjunger för tillfället=)

Av Frida - 7 december 2007 00:36

Idag klev man upp halv nio med lill tjejen som skulle på dagis.

Gick ner och fika gjorde oss klar för dagen.

Väl på dagis så var man så jävla trött så när man hade lämnat alicia och pratat lite med personalen så kommer jag ut till bilen och märker att jag glömt nyckeln i dörren. *hmm trött kanske*

 Åkte hem och skulle sedan gå till Jenny.H och fika men somnade på soffan och vaknade klockan 14.56 *fy hela dagen borta*

Åkte på en gång och hämtade Alicia och sedan åkte vi hem och gjorde ordning mat.

Idag blev det potatis, köttfärsbiffar och gräddsås.


Klockan 19.00 kom det folk och skulle se på hockey.

Leila, Eric, Christian och Alexandra....

Blev massa gott fika, prinsess stubbe, glass och frysta hallon smält till sås på spisen, kaffe och Julmust *klara mig inte utan julmust hemma nästan älskar det*

 Surrades massa sedan efter hockeyns slut så begav sig alla hemmåt.


Nu sitter man här och funderar på hur allting ska bli, vad händer, vart står allt???

Ja jag undrar rätt mycket jämnt nu mera....

Mycket när man sitter i sin ensamhet.

Tankar och funderingar rasar över mig, fast det är i och för sig det ända sällskap jag har....


Alicia tog medicinen lite dåligt, men hon är absolut inte van den så vi får hoppas på att det bli bättre.

Mammas lilla prinsessa vad jag älskar dig!!!


Imorgon väntar en dag på Birsta med mamma.

Mejsan ska vara med oss för min syster har jobbat natt så hon måste få sova en stund=)


Snart är det jul!!

Hur ska denna jul bli?

Det är något som oroa mig varenda dag, jag hatar detta.

Julen ska vara något trevligt men jag har hatat julen sedan förra året.

Vill verkligen inte ha det som det är på jul.

Jul ska vara glädje och mysighet men för mig består den bara av orolighet, disskutioner och massa där till.

Vill bara att Alicia ska få fira jul med sina föräldrar.

Julen är till för Alicia och att hon ska ha en trevlig och mysig dag med sina föräldrar vilket är viktigast.

Om det inte fanns någon jul när jag inte hade henne hade inte gjort något men nu när man har en liten dotter så är det på just sådana här högtider som man vill tillbringa hela dagen med henne och bara mysa på, kliva upp på morgonen och få ett paket i strumpan, äta en julfrukost och mysa på för att senare under dagen få se en glädje i hennes ögon när "knackknack" (tomten) kommer och hon får sina julklappar och öppna dom.

Sedan på kvällen leka och titta på alla julklappar man fått och avsluta kvällen med en mysig puss och god natt kram....

Tänk om det vore så lätt!!!!!

Men det är bara så SVÅRT nu, vad man än säger och gör kommer det bli fel från något håll.

Jag orkar inte!!!

Jag gräver ner mig själv i idé och där vill jag ligga, ligga tills dess att julstöket är över så slipper jag känna denna tunga sten falla längre och längre ner i min hals och kväva mig.

Varför kan man inte bara göra det lätt för sig????

Jag skulle kunna fira ensam med Alicia bara hon fick vara med sina föräldrar.

 Nej nu måste jag sluta tänka på det där men de är svårt det är något som ständigt rör sig i min huvud nu om dagarna.

Bara jag tänker på det så fäller jag hundra tals tårar.

Jag är så orolig, splittrad och totalt Jävla förvirrad.


Jag vill ge min dotter en BRA jul!!!!!!!




Tänk att det finns alltid saker som ska påminna en om något.

God Natt

Av Frida - 5 december 2007 22:41

Just nu sitter jag och tänker, tänker tillbaka på allt och ur mina högtalare spelas R.E.M

Varför???

Varför gick allt så som det gick???

Jag kan inte förstå...

Men meningen är väl att jag inte ska göra det...

Blicka tillbaka till sjunde himlen.

På återseende//Frida




3: Augusti LARS WINNERBÄCK, känns som en evighet men den som väntar på ¨något gott väntar aldrig för länge!


Nu är klockan snart halv ett och svin trötta jag sitter fortfarande uppe, men jag har så himla svårt att komma i säng på kvällarna/nätterna.

Jag önskar att jag var kvällstrött och morgon pigg men inte då.

Sitter här och kollar igenom massa kort, gammla minnen, bra och dåliga...

Vad allt kan förändras fort.

Mina tankar,mitt sätt, mina känslor, måna tårar,mina skratt ja allt detta börjar komma tillbaka.

Mitt liv som i en ända jävla gott och blandat påse.

Varför är jag tillbaka, i panik, i ågren, i glädje och allt vad det nu är???

Det är som världens största berg och dal bana.....

Snurrig, förvirrad, förtvivlad, glad, ivrig, impulsiv ja allt börjar nu spela sitt spel med mig igen.

Jag förstår inte varför det inte kan bli bra, kan inte saker bara få en klarhet och vissa av mina funderingar och tankar skulle vara ett minne blott.


Kom och tänka på härom dagen när det ringde ett samtal, jag svarade och kunde inte säga någonting.

Jag kunde bara säga JAG VET INTE hela tiden...

Men jag förstår ändå på något vis att det är det ända jag kan säga sådana gånger samtidigt som jag inte alls förstår.

Jag stod nära, jag öppna mig, jag älska och mycket där till....

Varför är det ända jag kan säga en sådan gång JAG VET INTE??

Men jag hoppas att dagen kommer, den dagen jag innerst inne vet men kanske ändå säger JAG VET INTE....


En till sak jag väntat på länge är detta prat, det där pratet som skulle komma.

I mitt sms jag fick stod det "Tror du jag mår så bra då"

Men det skulle inte tas över telefonen men varför har jag väntat så himla länge.

Orolig?

Visst har man varit det!!!!!

Säger jag annat ljuger jag......


Idag var vi på sjukhuset med lill tjejen, inge allergi mot katt eller hund vilket är positivt, men astma mediciner och mask och tub blev utskrivet.

Lill tjejen har en släng av förskyldnings/ansträngnings astma. Huga lill tjejen min.

Men hon är underbar min dotter, jag älskar henne så himla mycket.

Visst vissa dagar får man något bryt, men hon är sjö grön en busig liten sak som man har hemma, överallt är hon och då menar jag överallt.

Men se charmen i det hela!!!

Hon är villig och nyfiken och älskar att finnas till.

Älskar att få sova med henne, känns hennes närhet och bara ha det mysigt, det är när hon sover man får mysa annars finns det inte många lugna stunder för den damen:)



Min kropp sjunker in i det djupa, det djupa helvetet igen!!!


God Natt






Av Frida - 3 december 2007 19:24

Idag har jag inte gjort någonting.

Bara varit hemma och tagit det lugnt, lagat mat och umgåtts med lill gumman min.


Just nu sitter jag och funderar hur jävla idiotiska människor kan vara.

Blir så fruktansvärt le människor som beter sig på detta vis.

Hur fan tänker ni?

Ni må ju för helvete vara schizofren eller lida av en släng Borderline!!!

 *************************************************
*******************************************

Mina känslor om mig själv nu mera vet jag inte vart jag har, jag mår delvis bra och nästa lite sämreoch nästa skit.

Jag svänger i mitthumör från dag till dag på grund av mina tankar inom mig, mina känslor,mitt hatoch min glädje!

Jag kan inte längre tänka klart och kan heller inte förstå varför jag tog det enormt dåliga beslutet med att lyfta den där telefonen klockan tre på natten och säga att jag aldrig mer ville träffa den där människa.

Varför gör jag så här mot mig själv????


**************************************************
********************************************

Sitter och lyssnar på några låtar nu och gamla minnen dyker upp i mitt huvud när jag hör denna människa sjunga.

Lyssna och njut!!!







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards