Alla inlägg under november 2007

Av Frida - 13 november 2007 23:30

Dagen började med att vi klev upp klockan åtta och kokade gröt.

Sedan klädde vi på oss och tog en promenad till ica för att inhandla lite saker som behövdes till middagen.

Alicia fick åka pulka!

Sedan hem och åt pannkaka till lunch.

Sedan kom farmor och hälsade på, var meningen en liten stund men de blev inte sådan liten stund.

För då började vi att flytta runt massa saker.

Sängen står nu där han hör hemma enligt mig d.v.s på ovan våningen! =)

Blev mycket mysigt, skruva upp hylla och donade på en massa=)

Följde med min farmor på graven och sedan for vi till timrå där jag gick in på affären och handlade penne, morötter och en dricka.

Vidare hem till farmor där farmor sydde lite på en draperi så att man kunde sätta det på en gardinstång med tanke på att det finns ingen dörr där sängen står och har man inte någonting där så hålls inte änns lite värme kvar och då fryser man väl ihjäl.

Middagen tillagades och vi åt middag, mycket gott blev det.=)

(Prövade något nytt recept från arla.)

Efter middagen hände inte allt för mycket, vi var på Alicias rum och busade lite och dona på.

Sedan var det dags för lillgumman att sova.


Nu har jag varit bort till Anja en sväng.

Ca 1,5 timme.

Satt och surrade om lite saker så det känns skönt.


Tidigare ikväll var jag till Jenny H en sväng också=)


Mycket trevligt att umgås med folk måste jag säga.


Nu ska jag kika vidare på tv:n sedan ska jag krypa ner i sängen.

Trött öga börjar komma fram.


En sak till bara som jag glömde att skriva.

Kommer in i köket idag och då har min farmor satt ner alicia i diskhon där hon fick bada.

Ungen bara älskade det=)

Älskar min Alicia mest av allt!!!


God natt

 *************************************************
*****************

Gårdagen:

Varvi med Jenny.H och Nhoa, busade en massa.


På kvällen åkte jag till Jenny.b en stund.



Av Frida - 11 november 2007 02:51

Klockan är nu 02.51 och jag ligger fortfarande vaken.

Kan inte somna, vet inte varför=(

Paniken kryper sig sakta in på min kropp när jag vet att jag snart ska upp med min alldeles egna lilla prinsessa.

Men det är bara att kliva upp och se glad ut och mysa till det framförtv:n med täcke och sätta på teletubbies eller någon annan film=)

Svin varmt inne, säkert 35 grader i vardagsrummet i köket är det iallafall 26 grader=(

Ska man ha varmt så ska man! =)

Godnatt.

Klockan är nu 09.35 och vi sitter och kollar på byggare bob..

Alicia ärsom vanligt enbus unge så idag har hon lyckats kastat en skål i golvet...

Idag är det farsdag så man lär nog åka in på birsta och titta lite ellerman behöver inte fara så långt heller.

Nej nu är min tjej trött så vi ska slumra en stund...


klockan är nu 22.20:

Har inte hänt mycket idag.

Min pappa och Kerstin var här och fikade och sedan så åkte jag och handlade för att kunna laga mat idag.

På menyn stod det pasta och pastasås.

Sedan har jag bara lekt med lillgumman.

Nu har hon feber igen!!!

39.1 =(

Herregud när ska detta ta slut för henne?

Hela tiden är hon sjuk.


Myst till det lite ikväll=)

Dippat chips och den inte allt för vanliga dippen=)

Paj form:

1.Bred philadelfia ost i botten.

2.En burk salsa sås över det.

3. Hacka röd lök och strö över det.

4.Hacka kräftstjärtar och strö över det.

5.2dl cremefreich bred man över allting

6.strö riven oct över det.


Dippa sedan med tortillachips (utan smak)


Nu tänker ni att det inte alls låter gott.

Men jag trodde detsamma men pröva så får ni själv bilda en uppfattning,själv gillar jag det!


Nu ska jag snart försöka sussa kudden.

Har en dag framför mig i morgon då min kära katt ska till sidsjön och opereras.


God natt

Av Frida - 10 november 2007 23:04

Hej

Idag åkte jag och Alicia ut till min mamma och hälsade på på förmiddagen för somrubriken talar om så fyllde min kära mamma år idag.

Mycket trevligt var det, hela familjen samlad!


Sedan åkte vi hem och Alicia somnade i bilen så jag åkte på affären där jag träffade Maja och Patrick.

Grattis till den femte gumman!


Sedan åkte man hem igen och där fick man ett sms om att de skulle bjudas på middag i Timrå=)

Glad som man blev begav man sig dit snarast, mycket gott var det.

Det blev kyckling,klyftpotatis, bea sås, sallad, vitlöksbaguetter och mycket trevligt sällskap.

En bra lördag med andra ord!!!

Detta är det jag behöver, små saker kan göra en mycket lycklig och inse saker på ett annat sätt också.

Nu har ju vissa människor fått förklara sig för mig och då har jag helt fullt ut förstått dom.

OCh tack vare dig lilla brud har jag fått mitt liv tillbaka.

Du gjorde mig en stor tjänst!!!

Efter middagen och mycket surr så begav man sig hem, lade Alicia för natten som har en extrem hosta så hon vaknar hela tiden så man försöker iallafall ha lite egen tid.

Men min lill tjej är det bästa så vad gör det om hon är vaken hela tiden en natt när hon är sjuk.

Man vet ju hur en annan var, det bästa som fanns var ju att få vara med mamma när man var dålig.

Inte roligt att bli lämnad ensam då.


-Jag vet inte varför du gör som du gör men en vacker dag kommer jag nog få veta det.

Men du vet allt jag sagt.

Nu ska jag ta och ringa dig och se om det funkar bättre denna gång.

Kramar i massor till dig!!!


Nu ska jag kila vidare har inte så mycket mer att tillägga för dagen.

Men att skriva massa och låta fingrarna flödakan vara ganska skönt ibland även om det inte är intressanta saker så lättar det för en annan kanske.


Ha en bra fortsatt lördag (snart söndag)

Av Frida - 9 november 2007 23:33

God kväll!

Dagen började med att man klev upp med lill tjejen vid halv åtta i morse,sattoss framför tv:n en stund och bara myste på.

Sedan vaknade herren (vet inte vad vi ska kalla honom=P) sedan begav vi oss till careta för att provköra en bil.

Åkte hem och gjorde inte alls mycket så vi bestämmde oss för att åka till Birsta och kolla upp min kära telefon. (blää)

Först lämnade jag av Alicia hos Leila för hon ville ha henne idag men blev inte så att hon fick hämta henne på dagis eftersom Alicia har varit sjuk så har hon ej varit där nu.

Ja ja....väl inne på Birsta fick man inte något gjort med den där telefonen men men de är väl så det ska vara kanske.

 Åkte på affären och inhandlade lite go saker till kvällen.

Vidare hem till Leila och hämtade lill gumman sedan hem och lagade middag.

Efter middagen som blev väldigt sen för min del kollades det lite på Idol men är ingen jätte stor idol av de där jag.

Nu sitter man här och gör inte allt för mycket.

Skrattar bara inombords och mår för en gång skull riktigt bra när jag insett!


*Du är ständigt i mina tankar*


Nej nu ska man springa ut och synda och sedan blir det till att kika vidare här.


En hälsning till Ann-Helen: Tänker på dig och hoppas att du blir pigg snart.

Av Frida - 8 november 2007 22:52

Hallå där!

Idag har det verkligen varit en blandad dag.

Först somnade jag intefören fem i morse och upp klockan åtta med lill tjejen.

Men det gick mot min förväntan.

Jag la mig på soffan och kollade på resten av avsnitten på andra avenyn (Frida somalltid fastnar isaker) medans Alicia lekte och stojade på.

Vid elva tiden så åt vi lite lunch och sedan la vi oss i soffan för att kolla lite på tv, Alicia somnade på mina ben så jag la ner henne bakom mig sedan så somnade jag till i tio min innan den lilla söta slog upp sina blåå igen.

Farmor kom ut och hälsade på och även min mamma och syster och systers barn.

Snabb sväng för mamma och syrran men de var för att min syster skulle bort på middag.

Kommest ut för Alicias skull för hon vaknade som sagt klockan åtta och på en gång började hon att fråga om Ida och Meja.=)

*go gumman min*

Till dess att dom åkt var allt bra sedan bröt jag ihop.

Tårarna sprutade och andan satt som i en glas burk och ville inte komma ut ur mig.

Hyperventilerade som en tok.

Fy fasiken!

Sedan har jag mått si så där efteråt.


Jag tänkte liten liten tanke idag om att jag skulle göra något jag länge sagt att jag ska försöka med men det gick åt helvete det med.

Det ärhemskt att vara **********!!!!!!!!

Tacka gudarna för att någon gav mig mitt liv tillbaka den stunden.


Nu ligger man och fryser i sängen antingen håller min kropp på att bli riktigt sjuk för jag har skallebank också=(

Eller så är det för att man gråtit hejslöst ett par timmar idag.

Kroppen blir ju rätt sliten av det med.


Idag är iallafall alicia feber fri igen men andningen är inte alls i form, vi får se vart det tar vägen omvi måste åka in igen som läkaren sa.


Nej nu ska jag fortsätta titta om jag hittar någon ny serie att glo på.

Hade fint

Av Frida - 7 november 2007 22:09

God kväll!

Sitter med en förbannad huvudvärk och är fruktansvärt orolig över min lilla dotter.

Idag var vi in på barnakuten med henne där vi hade en tid klockan halv tio.

Läkaren konstaterade att hon hade falsk krupp vilket ledde till att hon fick inhaleras två gånger och sedan fick hon alvedon mott hög feber.

Inget min lilla älskling tyckte om att ha den där masken över ansiktet iallafall.

Läkaren sa även att blir hon lika tung andad igen måste vi åka in akut igen och det var viktigt.


Ikväll när jag skulle lägga henne så grät hon hysteriskt fick sitta bredvid hennes säng tills hon somnat.

Hon somnade klockan nio och sedan desshar hon vaknat fyra gånger redan.

Andas konstigt men inte så himla tung så avvaktar en stund till.

Man sitter inte inne på ett sjukhus för rolighetens skull måste jag ju säga.


Tack Ann-Helen för att du följde med.


Över till något helt annat.

Ni är bara för roliga som kan tro något sådan=)

JAg kan bara skratta och känns mig frukstansvärt mycket gladare över att veta att jag kan sitta och skratta åt er medans ni går och reta upp er på några små idiotiska rykten.

Saknar inte något ett dugg, bara lättad över att få veta detta nu och inte om fem år.

Tack för att ni bevisade!


Nu ska jag kila vidare för att prata med en vän som har kommit hem igen efter många år!

Vi kan ju tacka gud att vissa finns kvar och stilar till sig medans andra grver ner sig mer och mer ju äldre dom blir.

*Haha*

 Du är tillbaka killen, tillbaka till verkligheten:)


Skriver mer sedan!


Åter igen här!

Ville bara tillägga att du gör ingenting du en vacker dag kommer ångra.

Du vet vilka som finns för dig!


Av Frida - 6 november 2007 23:13

Hej hej!

Nu sitter man åter igen framför denna dator som är ett bra tidsfördriv.

Dagen har varit bra idag.

Först vaknade jag och tillbringade några timmar med bara mys med min underbara lilla dotter.

Sedan gick vi över till grannen d.v.s Jenny och hennes gudomligt söta son Nhoa.

Gick en promenad och sedan drack vi kaffe och surrade en massa medans barnen lekte och stojade på.

Vid kvart i tre gick vi hem igen.

Väl "hemma" fick vi veta att Birsta väntade på oss en sväng.

Blev till att först stanna på sibylla för att äta middag *mumma* sedan åkte vi på Biltema och köpte snowracer och glykol.

Sedan vidare till Willys där det handlades lite mat och sist men inte minst rusta, där fann vi ingenting roligt att köpa.=)

Jag hittade i och för sig en snö gubbe som var i en "glas" kula, igentligen i plast sedan "snöade det över honom.

Rätt trevligt att ha ute på en gård.

Väl hemma så somnade min lill tjej nästan på stört, hon är sjuk igen 38,3 i feber och världens hosta till ära...skit vad less jag är på att hon ständigt ska vara sjuk.

När hade dom tänkt att man skulle få komma på test och utredning med henne då? ???

När hon är 18???

Le på samhällets vård!!!!


Sedan poppade jag popcorn och satt min i soffan där film väntade på tv:n.



Imorgon skulle min lill tjej på Dagis men vi får väl se vad febern visar imorgon, bara till att vänta och se.

Annars får vi försöka komma på något mysigt hemma att göra.

Skulle vilja måla hennes rum men jag vet inte om hennes pappa är så sugen på att göra det nu=)


Ska försöka träffa min syster i veckan också hon får ta och skaffa sig en bil så hon kan komma ut till mig också, blir dyrt att sitta och åka hela tiden...*haha*

Skojar!

Vad gör man inte för sin familj!


Gumman hoppas bebis mår bra i magen och att du ringer mig något.

Har tyvärr inge pengar på min mobil.

Kram


Nu ska jag surra vidare med Ann-Helen sedan blir det Andra avenyn

God NAtt


Av Frida - 5 november 2007 11:38

God Morgon!

Nu ligger jag i sängen med datorn och kollar påmin dotter som försöker krama hunder som ligger på msn bilderna.

Hon är helt galen i katter och hundar=)

Idag väntar en dag som verkar bli väldigt trist om jag ska vara ärlig.

Måste komma på något att göra medlill tjejen i veckan.

N ska vi planer, badhuset? ja kanske!

Nej nu ska jag bege mig ut till köket och göra i ordning någon lunch till prinsessan.

Höres kanske sedan.

Beroende på om man lyckas få tag i en dator och ett kort....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards