Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Frida - 28 juni 2008 23:45

Ja dagen idag har gått ganska bra förutom min rygg som klatrar hela tiden.

Jag förstår inte att det inte släpper någon gång.

Jag har jobbat idag ocskå och kan säga att det verkligen var en stressig morgon.

Jobbar imorgon även=(

Men det är ju pengar men ska man verkligen bara tänka på pengar och inte sin kropp?

Ja jag vet inte jag får panik över att känna att jag inte klarar av det tunga som är där inne just nu, att veta att andra kanske inte förstår mig.

Jag vet inte hur jag ska kunna pressa mig själv mer än vad jag gör.

Nog om det....


Fick ett samtal förut idag det var väldigt trevligt=)

Emelie och Johan ville komma och hälsa på.

Absolut tänkte jag, det var verkligen evigheter sedan...

Mycket trevligt, synd bara att Daniel alltid ska jobba nätter så vi hann inte spela så mycket kort.

Men fler tåg kommer och hoppas verkligen inte att det tar sådan tid som det gjort nu till nästa gång=)


Nej nu ska man väl natta kudden så att man kanske är lite piggare imorgon än vad man var idag.

Önskar jag hade en värmedyna till min rygg och dessa strålningar i benet.


God natt

Av Frida - 28 juni 2008 00:16

Ja nu efter fyra lediga dagar så känner jag verkligen hur bra jag mått dessa dagar ändå.

Men idag har kag märkt stor skillnad på mig själv, varit lätt irriterad, klagat över små saker, sagt mycket dumt som jag inte menar.

Vad kan detta bero på?

Jag har ångest och panik över att jag ska tillbaka till fängelset imorgon och nu tar det ett tag innan jag är ledig!!!

Jag önskar jag kunde ända mig nu och välja timrgården, där trivdes jag som fisken i vattnet eller om manhellre vill säga handen i handsken.

Visst jag trivdes inne på mitt jobb som jag har nu också men det börjar barka iväg totalt där inne, det är inte roligt att åka på en arbetsplats där man känner press för att hinna, press för att inte lämna någotogjort till kvällen kommer,press på att vara någon annan inför dom man jobbar med för att det ska passa dom, ändra sitt bemötande på minst sju olika sätt varenda dag, varje minut och sekund.

Sju olika diagnoser innebär stora förändringar hos dig som jobbar för att kunna bemöta alla dessa sju på deras vis eller hur man ska förklara, är man två på dagen så innebär det att en ska få upp alla och ge medicin och hinna med lättstäd ev. dusch, tvätt och massa annat till varje person medans en tar hand om en person.

Det funkar inte så här.

Det ska vara ett servisboende och inte ett SJUKHEM!

Det är inte lätt att gå på ett jobb och veta att du inte änns är dig själv när du kommer hem, att du är irriterad orkar inte höra andra prata och allt vad det nu är.

Det är det jag menar med att man kan inte alltid bara tänka påpengar man måste tänka på sin egen kropp också.

Det är intemeningen att folk ska behöva bli sjukskriven för förstörd kropp, utbrändhet, deprission m.m på grund av ett arbete.

Men mycket spelarin, är du stressad på jobbetföljer det lättmedhem.

Nog om det...


Min lill prins har kommit hem idag iallafall.

Vi får väl se om han piggnar till snart.



Sedan fick jag ett samtal förut och den personen vet jag inte riktigt vart jag har.

Men det är väl nog som alla säger om denna.....opålitlig......


Ja dags för sängen måste ju snart upp

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards